Pokochaj sztangę, czyli dlaczego kobiety powinny dźwigać.

Przyszedł czas na kolejny rodzaj treningu – TRENING SIŁOWY. I nie chodzi tutaj o hantelki 2-4 kg do ćwiczeń grupowych, tylko o konkretne ciężary. Większość kobiet od razu ma pewnie skojarzenia – 120kg napakowany „pudzian” i wzdryga się na samą myśl o żelastwie. „No bo przecież nie chcę rozbudować sobie ud czy masywnych ramion! Ja chcę spalać!”

No i właśnie do wyrzeźbionej, pięknej i proporcjonalnej sylwetki kobiecej, droga prowadzi przez siłownię, pod warunkiem, że szerokim łukiem omija się strefę cardio z bieżniami, rowerkami, orbitrekami itd. No, powiedzmy, że możemy wstąpić tam na rozgrzewkę 🙂

Kojarzycie piękne sylwetki sportsmenek uprawiających lekkoatletykę? Ich pięknie wyrzeźbione ciała nie są efektem spędzania pół dnia na bieżni. To rezultat przyjaźni ze sztangą 🙂 Jak widać, gra jest warta świeczki!

Apeluję, błagam i zachęcam: zainteresujcie się treningiem siłowym z wolnymi ciężarami (sztangi, kettle, ciężkie hantle, worki bułgarskie itd.), jeśli poważnie myślicie o swoim ciele i zdrowiu. Jakie będą korzyści?
– spalicie więcej kalorii niż podczas treningu cardio
– szybciej zbudujecie masę mięśniową (ale zapomnijcie o kulturystycznym wyglądzie – kobiety nie mają na tyle testosteronu i bez podawania sterydów nie doprowadzicie do przerostu masy mięśniowej)
– większa masa mięśniowa „wypali” tłuszcz i to nie tylko podczas wysiłku ale również w czasie spoczynku
– regularne ćwiczenia siłowe mogą zredukować ryzyko zachorowania na raka piersi o 20-40%
– osoby regularnie trenujące, mają silniejszy system odpornościowy niż ci, którzy tego nie robią (hmm, co to jest katar?)
– szczególnie w przypadku kobiet trening siłowy pomaga w utrzymaniu masy mięśniowej i gęstości kości, co wraz z poprawą równowagi może zminimalizować ryzyko przypadkowego upadku i wystąpienia osteoporozy.

Ponieważ wiem, że trening siłowy jest niezmiernie rzadko stosowany przez kobiety, nie będę się tutaj rozpisywała na temat planów treningowych, stosowanych obciążeń i odpowiedniej ilości powtórzeń. Pamiętajcie, że w Active Life, oprócz siłowni, mamy w grafiku trening obwodowy. Nie jest to typowy trening siłowy, ale też można podźwigać, a przede wszystkim nauczyć się wykonywać typowe ćwiczenia siłowe z wolnymi ciężarami. Jeśli macie konkretne pytania to śmiało zadawajcie w komentarzach lub na priv!

Na początek wystarczy ćwiczyć siłowo raz w tygodniu, żeby zauważyć rezultaty. Efekty motywują do zwiększonej pracy…. no i człowiek zaczyna się wciągać

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Pokochaj sztangę, czyli dlaczego kobiety powinny dźwigać.

  1. A może być tak wprowadzić do grafiku takie zajęcia, które są typowymi zajęciami siłowymi z ciężarami? Nie każdy potrafi odnaleźć się na siłowni i odpowiednio na niej ćwiczyć 🙂

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s